NOÉ BÁRKÁJA
A "Noé bárkája" című digitális tananyag tartalmaz egy rövid animációs filmet, egy memóriajátékot és egy kvízt. Az animáció bemutatja a bárkaépítéssel kapcsolatos tudnivalókat. Miközben bővítjük bibliai ismereteinket a halról, a galambról és a bárányról, sok hasznos információt tudhatunk meg testfelépítésükről, hasznukról, tulajdonságaikról. Az animációban szereplő kedves figurák felhasználásával készült el egy memóriajáték, mellyel újra és újra át lehet élni az özönvíz történetét. Ezt a játékot a kisebbek papíralapú társasjáték formájában játszhatják, a nagyobbak digitálisan is. Tizenhat kérdésen végig haladva az általános iskolás gyerekek megtudhatják, mennyire sikerült megismerniük Noé történetét.
Az animáció jól használható 3-8. évfolyamon a környezetismeret és hittan tantárgyakhoz, valamint a feliratos változatok az angol, német és spanyol nyelv oktatásához.
memória játék
Találd meg az egyforma lapokból álló párokat!
Az özönvíz kezdete (1Mózes 7-9)
Az Úr akkor ezt mondta Nóénak: Menj be egész házad népével a bárkába, mert csak téged látlak igaznak ebben a nemzedékben! Minden tiszta állatból hetet-hetet vigyél magaddal, hímet és nőstényt! Azokból az állatokból, amelyek nem tiszták, kettőt-kettőt, hímet és nőstényt! Az égi madarakból is hetet-hetet, hímet és nőstényt, hogy maradjon utódjuk az egész földön! Mert hét nap múlva negyven nap és negyven éjjel tartó esőt bocsátok a földre, és eltörlök a föld színéről minden élőt, amelyet alkottam. Nóé úgy is tett mindent, ahogyan az ÚR megparancsolta neki. Nóé hatszáz éves volt, amikor özönvíz lett a földön. Bement tehát Nóé fiaival, feleségével és fiainak feleségeivel a bárkába az özönvíz elől. Tovább olvasom ›››
kvíz
Rólunk
Szerző: Kóródiné Csomós Anikó, a miskolci Kossuth Lajos Evangélikus Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium és Pedagógiai Szakgimnázium tanára
Grafikus: Novák Hanga
Animátor: Pál Erik
Programozó: Gáspár Balázs
Digitális mentor: Béni Gabi